چطور سفارشم از اداره پست پیگیری کنم؟

  

چطور سفارشم از اداره پست پیگیری کنم؟

هنگامی که شما کالایی را بصورت اینترنتی خریداری می کنید، امکان رهگیری مرسوله پستی وجود دارد و اگر مایل باشید میتوانید وضعیت سفارشتان را بررسی کرده تا از زمان رسیدن آن مطلع شوید.

نحوه پیگیری وضعیت مرسوله بستگی به روش ارسال آن دارد. در این مقاله میخواهم درباره‌ی نحوه رهگیری سفارشات ارسال شده توسط شرکت پست، تیپاکس، چاپار و باربری صحبت کنم.

 

کد رهگیری پستی چیست؟

کد رهگیری، یک شماره یا کد منحصر به فرد است که برای هر مرسوله پستی توسط اداره پست یا شرکت های دیگر پستی ایجاد میشود. این کد برای پیگیری و ردیابی مرسوله، مشاهده وضعیت و مسیر حرکت آن از ارسال تا تحویل به مقصد استفاده میشود.

اغلب شرکت‌های پستی، کد پیگیری را، هم به فرستنده مرسوله می‌دهند و هم آن را روی شماره تماس دریافت کننده، پیامک می‌کنند. در صورتی که خرید آنلاین انجام میدهید و پیامک کدرهگیری را دریافت نکردید از فروشنده محصول بخواهید این شماره را برایتان ارسال کند تا بتوانید از وضعیت بسته موردنظرتان آگاه شوید.

رهگیری مرسوله پستی

 

پیگیری سفارشات شرکت ملی پست

  • دریافت شماره رهگیری: 

اصولا به محض اینکه فروشنده یا فرستنده محصولی را برای شما ارسال کرد، یک عدد 20 رقمی با اسم شماره مرسوله برای‌تان می‌فرستد. در بعضی مواقع هم این شماره از طرف شرکت پست روی شماره تلفن شما ارسال می‌شود.

  • ورود به سایت اداره پست:

برای پیگیری بسته پستی، کافی است ابتدا وارد آدرس tracking.post.ir بشوید

  • رهگیری مرسوله:

همانطور که مشاهده می‌کنید، در وسط صفحه یک کادر وجود دارد تا کدرهگیری یا شماره مرسوله را در آن وارد کرده و برروی آیکون دره بین کلیک نمایید در مرحله بعد یک تصویر به شما نمایش داده می‌شود که در آن وضعیت فعلی و جزئیات ارسال بسته پستی قابل مشاهده میباشد.

  • نظارت بر وضعیت مرسوله:

به صورت دوره ای وضعیت مرسوله را تا زمان دریافت کالا بررسی نمایید.

 

 توجه : مشتریان اداره پست برای پیگیری مرسوله پستی، کافیست به سامانه رهگیری اداره پست به آدرس tracking.post.ir مراجعه کنند.

 

 

 

رهگیری مرسوله تیپاکس

 

پیگیری سفارشات تیپاکس (آنلاین و تلفنی)

کد رهگیری تیپاکس، یک عدد 15 تا 25 رقمی و بارکد یا شماره قرارداد تیپاکس یک عدد 13 رقمی است که با عدد سال، (مثلا 99 به معنی سال 1399) شروع می‌شود.

برای پیگیری بسته‌های این شرکت، می‌توانید از یکی از کدهای رهگیری، شماره بارکد یا کد قرارداد استفاده کنید اصولا بعد از تحویل بسته پستی به این شرکت، این شماره‌ها برای فرستنده مرسوله پیامک شده و همینطور در یک رسید متنی در اختیارش قرار می‌گیرد.

جهت پیگیری مرسوله کافیست به صفحه اختصاصی شرکت به آدرس tipaxco.com/tracking وارد شوید و یکی از کدها را در این کادر وارد کنید تا اطلاعات مورد نظر برای شما نمایش داده شود. در ضمن اگر نمی‌خواستید وارد سایت شوید، کافی است با شماره 8457-021 تماس بگیرید و بسته را پیگیری کنید.

 

 توجه : مشتریان تیپاکس کافیست برای پیگیری مرسوله پستی، به سامانه رهگیری تیپاکس به آدرس tracking.post.ir مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

رهگیری مرسوله چاپار

 

پیگیری بسته از چاپار

کد رهگیری  چاپار یک کد 14 رقمی است که شامل تاریخ ارسال، نوع کالا و نام مشتری و مقصد کالا است که شماره شناسایی کالا در زمان حمل و نقل خواهد بود. شما می توانید با استفاده از شماره پیگیری از وضعیت ترخیص محصول از انبار کالا و تحویل آن درب منزل مطلع شوید.

جهت پیگیری محصول ارسال شده به سامانه پیگیری شرکت کالارسان چاپار مراجعه کرده و از بخش پیگیری مرسولات کالارسانان چاپار به آدرس https://chaparnet.com/track/ وارد شوید

حال پس از ورود به سامانه شماره بارنامه که یک کد 14 رقمی است را در داخل کادر مورد نظر وارد کرده و سپس بر روی گزینه ذره بین کلیک نمایند و از طریق کد رهگیری چاپار وضعیت کالا را به صورت لحظه ای بررسی نمایند.

 

 

 توجه : مشتریان چاپار برای پیگیری مرسوله پستی، کافیست به سامانه رهگیری اداره پست به آدرس https://chaparnet.com/track/ مراجعه کنند.

 

 

 

 

رهگیری مرسوله باربری

 

پیگیری بسته از باربری‌ها

خب، با توجه به اینکه در صورت ارسال بار از طریق باربری‌ها شما با یک شرکت واحد سر و کار ندارید و ممکن است هر بار بسته‌تان توسط یک باربری ارسال شود، دیگر راهکار واحدی هم برای پیگیری بسته پستی وجود ندارد.

در واقع فرستنده کالا موظف است به محض اینکه بسته را به شرکت باربری تحویل داد، علاوه بر شماره تماس شرکت مورد نظر، شماره مرسوله را هم برای‌ شما به عنوان دریافت‌کننده بفرستد تا بتوانید آن را پیگیری کنید.

البته در عین حال بعضی شرکت‌های باربری کمی پیشروتر بوده و با راه اندازی وب سایت اینترنتی، به شما اجازه می‌دهند با وارد کردن شماره بارنامه، از وضعیت بسته خود مطلع شوید.

اگر کالایی که از طریق باربری ارسال شده به مقصد نرسد، صاحبان کالا می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی، سامانه ۱۴۱ و شماره تلفن‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری کنند.

نتیجه گیری

در نهایت اشاره به این نکته لازم است که مسئولیت و تعهد فروشنده تا تحویل سفارش به شرکت ارسال کننده و ارائه کد رهگیری به خریدار می باشد و پس از آن تمامی پیگیری های لازم توسط خریدار انجام می شود.

  

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید